top of page

עשר דרכים להורדת מתח

Updated: Aug 22, 2021


  1. הרגע הזה - להכנס אל תוך הרגע הזה באופן מלא זו אחת הדרכים המהירות להרגיע את הלחץ והמתח שיש בגוף. מומלץ להעזר בחוש הראייה, השמיעה, המגע, הטעם והריח. מה אני רואה עכשיו, מה אני שומע עכשיו, מה הריח של החדר? במה אני יכול לגעת עכשיו ולהרגיש את המרקם, מה הטעם שייש לי בפה, מה אני יכול לטעום עכשיו. הלחץ לרוב נובע מהנטייה של הראש "לרוץ קדימה" לדמיין סיטואציה מפחידה ומלחיצה בעתיק הקרוב או הרחוק. חזרה אל הרגע הזה תשחרר את המחשבה הזו ותתן לגוף את המרחב והזמן להרגע.

  2. נשימה - לנשימה יש כוח גדול לייצר מצבים רגשים וגם להרגיע אותם. אם ניקח נשימה עמוקה ונוציא לאט לאט את האוויר. נחזור על הפעולה הזו כ-3 פעמים ל- 3 מחזורים כל פעם עם הפסקה של דקה בין מחזור למחזור. נשימה עמוקה ואיטית מרגיעה את הגוף על ידי כך שהיא מאיטה את קצת פעימות לב ומורידה את לחץ הדם.

  3. מקלחת פשורת - מקלחת עם מים פושרים על סף הקרים ממקדת את תשומת הלב לרגע הזה, לגוף יש זיכרון נעים עוד בהיותו בתוך הרחם עטוף במים. המים שוטפים את האנרגיה ועושיפ סוג של "ריסטרט" למערכת.

  4. לשתות מים - בהמשך לסעיף הקודם, שתיית מים בטמפרטורת החדר עוזר להרגיע את המערכת.

  5. ישיבה על הרצפה/האדמה. הרבה פעמים הלחץ נובע מ"ריחוף במחשבות". חיבור לאדמה באמצעות ישיבה נמוכה עוזר להתקרקע וחזור על הרגע הזה.

  6. מגע - היום ידוע שלמגע יש כוח מרפא. לבקש יד ממשהו קרוב או שמישהו קרוב ישים עלינו יד. התחושה היא של היותנו לא לבד ומוחזקים. אם אין משהו שיכול לתת יד, ניתן לעצמנו יד, נחבר את כפות הידיים ונחזיק לעצמנו את היד.

  7. שיחה טובה עם אדם או מטפל שבו אנחנו יכולים "לשחרר הכל". לומר את כל אשר על ליבנו. שיחה טובה יכולה לתת למערכת שלנו בדיוק את המרחב הבטוח וההקשבה שיאפשרו למתח להתפוגג.

  8. בכי טוב - הרבה פעמים אנחנו "צוברים דמעות". בכל מיני רגעים בחיים עולה בנו עצב טבעי ובריא אך הפיצול שיש בין הראש לרגש מייצר מצב ש"אני לא מרשה לעצמי לבכות". ואז הדמעות הללו מצטברות בתוך המערכת ויוצרות עוד מתח. לכן רני ממליץ לכל אחד שיהיו לו "מפתחות לבכי". שיר או שניים שאם אתם שמים אותו אז העיניים מתחילות לבכות מעצמן. לשים את השירים הללו באופן יזום ולתת לדמעות לצאת ולשחרר את המטען הרגשי העודף שהצטבר במערכת.

  9. תרפיית צעקות - בדומה לסעיף הקודם יש בתוכנו הרבה צעקות שלא נצעקו. חשוב לתת לצעקות הללו מקום. אפשר במקלחת לשים מוזיקה חזקה ואז בזמן המקלחת לתת כמה צעקות טובות. או אולי בדרך הביתה מהעבודה לעבור דרך היער, להחנות במקום מבודד יחסית ולתת כמה צעקות טובות.

  10. קתרזיס - בתור בני אדם אנחנו הדור שיושב הכי הרבה בהיסטוריה. הגוף שנו בנוי על תנועה ורבים מאיתנו מבלים רוב הזמן בישיבה. בעבודה, בבית, באוטו. לא בריא לגוף שלנו לשבת כל כך הרבה. הגוף בנוי באופן שבו ככל שמשתמשים בו יותר כך הוא נהיה בריא יותר. לכן ספורט אירובי, או פשוט מסיבת ריקודים בסלון או באיזה מועדון מאפשרים לגוף לשחרר המון רעלים באמצעות בלוטות הזיעה ובנוסף מטפחים שגרה של תנועה בריאה.

28 views0 comments

Recent Posts

See All

כוחו של הרגע הזה

כוחו של הרגע הזה, בשלב הראשון במסע פנימה אנו מבקשים לשים את תשומת הלב ברגע הזה. הרגע הזה בשלב הראשון הוא הדברים שאנו קולטים בחושים שלנו עכשיו. המראה של הסביבה שלנו, הקולות שיש ברקע, הריח של האויר, הטע

bottom of page